Yrityksen digityökalupakki - Täsmätyökalut #1

20.9.2022 13:00

webinaari / Teams

Digityökalupakki -koulutusohjelma

 

Kohti parempaa digitaalista liiketoimintaa ja työkalujen hallintaa! Ota digityökaluista konkreettista hyötyä irti ja luo hyvää asiakaskokemusta sähköisten työkalujen avulla.

Kehittämisyhtiö Cursor Oy järjestää Etelä-Kymenlaakson ja
Loviisan yrityksille suunnatun liiketoimintalähtöisen digitaalisten työkalujen koulutusohjelman. Teemakohtaisesti etenevä koulutusohjelma muodostaa yhtenäisen kokonaisuuden, jonka avulla suunnataan kohti suunnitelmallisempaa ja resurssitehokkaampaa markkinointia, myyntiä, asiakastietojen hallintaa ja verkkosivustojen rakentamista. 

Tutustu uusiin, sovella näppärästi yleisesti käytössä olevia välineitä ja tule kuulemaan hyvistä käytänteistä miten erilaisia, edullisia - tai jopa täysin ilmaisia - työkaluja voit hyödyntää omassa liiketoiminnassasi. Saat myös esimerkkejä hyvistä käytänteistä ja erilaisista hyödyntämismahdollisuuksista. 

Koulutusohjelma aloitetaan digitaalisten työkalujen kokonaiskuvan läpikäynnillä ja oman digistrategian laatimisella. Ohjelma etenee teemakohtaisesti neljän eri koulutuspäivän kautta. Käsittelemme erilaisten työkalujen kautta miten yritys voi niitä hyödyntää omassa toiminnassaan tänään ja huomenna.

 

Koulutusohjelman sisältö

 

Ke 7.9.2022 klo 09:00-12:00 Markkinoinnin ja myynnin työkalupakin sisältö + yrityksen digistrategian laadinta

Yrityksen digitaalisuussuunnitelma ja sähköinen työkalupakki ovat mikro ja pk-yrityksen liiketoiminnan selkäranka.

  • Mitkä välineet kuuluvat pk-yrityksen digitaaliseen työkalupakkiin? Mitkä ovat välttämättömät ja mitä voi hankkia myöhemmin? Miten luodaan liiketoiminnan kokonaiskuva ja tunnistetaan kehityskohdat digitaalisuuden näkökulmasta?
  • Tutustuminen digistrategian eri osa-alueisiin
  • Harjoitus: Yrityksen oman digistrategian laadinta

 

Ti 20.9.2022 klo 13:00-16:00 Digitaaliset täsmätyökalut #1

Esittelyssä yleisesti käytössä olevan työkaluja ja markkinointia ja myyntiä sujuvoittavia erikoistyökaluja.

  • Millaisilla oheistyökaluilla teen sisältöjä, viestin, markkinoinnin sujuvasti ja tuen myyntiä? Mitkä ovat keskeisiä oheissovelluksia, joiden avulla markkinoinnin suunnittelu, toteutus ja analyysi onnistuu sujuvasti, käyttäjäystävällisesti ja hyvin edullisesti - ellei jopa ilmaiseksi?
  • Tutustuminen auditointi- ja analysointityökaluihin, aineistojen käsittelyyn ja hallintaan liittyviin verkkopalveluihin ja projektinhallintavälineisiin
  • Harjoite: Yrityksen digitaalisen löydettävyyden auditointi ja kehityskohtien tunnistus

 

Ti 4.10.2022 klo 13:00-16.00 Digitaaliset täsmätyökalut #2

Ota asiakastiedot systemaattisesti talteen, haltuun ja hyötykäyttöön konkreettisella ja kustannustehokkaalla tavalla.

  • Mitä CRM-työkaluilla tehdään? Miksi asiakkuudenhallinta tulee olla liiketoiminnan ytimessä? Miten yrityksen tulee käsitellä ja hallinnoida asiakastietoja? Miten voin arvioida yrityksen GDPR-tilannetta tarkistuslistan ja työkalujen avulla?
  • Tutustuminen ilmaiseen HubSpot CRM:ään.
  • Harjoitus: Yrityksen oma toivelista CRM-tiedon käsittelyyn ja hallintaan, yrityksen oma GDPR-tilannekartoitus

 

Ti 8.11.2022 klo 13:00-16:00 Kohti systemaattista markkinointia ja myyntiä

Hyödynnä valmiita ja arjen suunnittelu- ja dokumenttipohjia, ohjeistoja ja tavoiteperustaista toimintamallia.

  • Mistä muodostuu yrityksen järjestelmällinen markkinoinnin ja myynnin malli? Millaisia dokumenttipohjia, tavoitteita ja mittareita tarvitaan? Miten toimintaa muunnetaan enemmän proaktiivisempaan suuntaan peräpeiliin katsomiseen sijasta?
  • Tutustuminen myynnin ja markkinoinnin keskeisiin työkirja- ja dokumenttipohjiin osana toiminnan suunnittelua, operatiivista toimintaa, johtamista ja toiminnan ohjaamista.
  • Harjoitus: Oman markkinoinnin ja myynnin tavoitekuva, avaintavoitteet, -mittarit ja dokumenttipohjat

 

Ti 22.11.2022 klo 13:00-16:00 Kustannustehokkaat verkkosivut ja uutiskirjeet

Petraa löydettävyyttä, myyntiä, markkinointia ja viestintää ilmaisilla (tai lähes ilmaisilla) verkkosivujen julkaisujärjestelmillä ja uutiskirjetyökaluilla.

  • Miten arvioin verkkosivuston nykytilaa? Miten suunnittelen verkkosivu-uudistuksen, mitä kannattaa tehdä itse? Millaisia julkaisujärjestelmiä ja uutiskirjetyökaluja on käytettävissä? Mitä ne maksaa ja miten niitä kannattaa vertailla ja ostaa?
  • Tutustuminen sivustojen auditointivälineisiin, julkaisujärjestelmiin ja käyttöliittymäpohjiin.
  • Harjoitus: Yrityksen oman verkkosivuston terveystarkastus, modernisointi, uudistamisen, kehittämisen ja ylläpidon suunnittelu - 4 eri näkökulmaa.


Kouluttajana Juha Sorjonen, Avidly Oyj

Voit osallistua joko yhteen koulutukseen tai suorittaa koko koulutusohjelman.

Muutokset mahdolllisia. Tarkennamme osallistumispaikan/tavan myöhemmin.

Lataa koulutusohjelman esite tästä

Ilmoittautuminen tähän tapahtumaan on tällä hetkellä suljettu.

Ajankohta

Alkaa:   20.9.2022 13:00
Päättyy:   20.9.2022 16:00

Lisää tapahtuma kalenteriisi

Tapahtumapaikka

webinaari / Teams


Lisätiedot