Kestävän matkailun liiketoiminnalliset hyödyt - osa 1
15.11.2024 09:00
webinaari
Kestävän matkailun liiketoiminnalliset hyödyt osa 1
Miksi kestävyys kannattaa? Mitä liiketoiminnallista hyötyä matkailuyritys saa toimimalla kestävästi?
Näitä kysymyksiä käsittelemme marraskuussa 2-osaisessa webinaarisarjassa. Ensin käymme läpi nykyasiakkaan odotuksia sekä hyötyjä, joita matkailuyritys voi saada toimimalla kestävästi, minkä jälkeen paneudumme tarkemmin erilaisiin kestävän matkailun teemoihin ja niistä saataviin liiketoimintahyötyihin. Mukana myös inspiroiva yrityspuheenvuoro. Voit osallistua molempiin tai vain toiseen osaan.
Osa 1, 15.11. klo 9.00 – 11.30
Miksi vastuullisuus kannattaa?
Millaista hyötyä vastuullisuudesta on matkailuyrityksille? Mikä vastuullisuudessa innostaa – matkailijoita sekä kohteita ja yrityksiä niin kotimaassa kuin kansainvälisillä markkinoilla? Millaisia mahdollisuuksia vastuullisuus tarjoaa – kannattavuuden, maineen ja asiakastyytyväisyyden osalta? Näihin kysymyksiin on tarjolla tietoa, vastauksia ja keskustelua.
Vastuullisuusviestintä
– mitä ja miksi vastuullisuudesta kannattaa viestiä? Entä kuinka päästä vastuullisuusviestinnässä alkuun? Käymme käytännönläheisesti läpi peruspilarit ja TOP 5 vinkkiä matkailuyrityksen vastuullisuusviestintään.
Molempiin aiheisiin tarjolla on konkretiaa ja käytännön esimerkkejä kotimaasta ja maailmalta, sekä yhteistä keskustelua. Valmentajana toimii Anu Ruusila, jolla on pitkä kokemus matkailun vastuullisuuden ja viestinnän sekä tarinallistamisen valmentamisesta.
Pienen yrityksen näkökulma
– Harri Taskinen, Tavolo Bianco Oy. Yritys pyörittää matkailutoimintaa Alvar Aallon suunnittelemalla Säynätsalon entisellä kunnantalolla. Tavolo Bianco kehittää matkailupalveluitaan vahvasti ja vastuullisesti edistääkseen alueen matkailua, houkuttelevuutta ja elinvoimaisuutta. Harri kertoo meille, miksi on valinnut vastuullisuuden tien ja mitä lisäarvoa hän siitä yritystoimintaansa saa.
Tulossa myös
Osa 2, 29.11. klo 9.00 – 11.30
Kiertotalous matkailussa
– Mitä kiertotalous tarkoittaa, miten sen voi viedä käytäntöön matkailuyrityksessä? Esimerkkejä kiertotaloudesta eri tasoilla ja konkreettisista toimenpiteistä matkailuliiketoiminnan näkökulmasta.
Inklusiivisuus
– Mitä mahdollisuuksia inklusiivinen matkailu tarjoaa asiakassegmentoinnin näkökulmasta? Mitä inklusiivisuuden huomioiminen matkailupalveluissa tarkoittaa? Osallistujat houkutellaan käymään läpi omaa yritystoimintaansa ja huomioimaan sen vahvuudet ja mahdolliset kehittämisen kohteet. Käymme läpi teemaa myös viestinnän näkökulmasta.
Uudistava matkailu
– Mitä ihmettä tarkoittaa uudistava matkailu? Voisiko sitä soveltaa omaan liiketoimintaan? Valmennuksesta saat alustuksen uudistavaan matkailuun, sen käsitteisiin ja soveltamiseen omaan tekemiseen ja matkailuliiketoimintaan.
Kaikkiin aiheisiin on tarjolla konkretiaa ja aikaa kysymyksille ja keskustelulle. Valmentajana toimii Anu Nylund, joka on pitkän linjan matkailun, ja erityisesti kestävän matkailun, asiantuntija. Anu on inspiroiva ja maanläheinen valmentaja, jonka aiemmat valmennukset alueellamme ovat keränneet paljon kiitosta.
Tapahtumat järjestää Matkailukompassi – Kestävää kasvua Kymenlaaksoon -hanke
Ilmoittaudu tästä molempiin koulutuksiin